Quantcast
Channel: Bloc de BalearWeb
Viewing all articles
Browse latest Browse all 13087

Les Festes de Gràcia 2013 ja són aquí

$
0
0

Tot i que les Festes de la Mare de Déu de Gràcia comencen oficialment amb la sortida de la alcaldesa i el pregoner convidat als balcons de l’Ajuntament, el proper divendres dia 6 de setembre, des de fa molts d’anys un bon grapat d’actes durant la setmana anterior ja van anunciant, o més ben dit iniciant, la celebració.

En la manifestació que protagonitza aquest blog, la dels gegants, hem de ressaltar que el passat dijous dia 29 de setembre la gran parella representativa de la festa, els Gegants de Maó na Guida i en Tomeu, van arribar a les cases consistorials per a presidir des de els seus  balcons les Festes de la Mare de Déu de Gràcia 2013.

Els fets van ser similars als d’edicions anteriors, consolidant així un acte que prest comptarà amb dues dècades d’antiguitat dins les nostres festes, la de la arribada dels Gegants a l’Ajuntament.

Va ser aproximadament damunt les vuit de la tarda quan els geganters ja estaven a punt a la seva seu de l’antic Quarter de Santiago de Maó, per iniciar “la baixada”. En poc temps en Tomeu i na Guida, els seus acompanyants en Pere i na Gràcia (Gegantons de l’I.B.A.S) i també el  nano en Miquelet es Salero també van ser al carrer i als primers tocs de les gralles, amb el seu inconfundible so festiu, les cinc figures van iniciar la marxa cap el centre de la ciutat, cap a la Festa.

Si be cada any hi ha més gent que en l’acte de la davallada li agrada anar a començar el passacarrers en el mateix punt de partida, acompanyant als geganters durant tot el recorregut, el gruix de públic es va anar incorporant durant el pas per la Plaça Explanada i la resta de carrers fins a l’Ajuntament. En arribar al pla de la parròquia, on està situat l’edifici  noble de la ciutat que era el punt final de destí de la marxa, aquesta ja estava plena de maonesos i visitants que no es volien perdre acte tan significatiu i, per que no dir-ho? Els primers balls de Gegants de les Festes de la Mare de Déu de Gràcia 2013.

Imatges dels gegants de Maó en Tomeu i na Guida i els seus convidats durant les Festes de la Mare de Déu de Gràcia 2013

 Imatges dels gegants de Maó en Tomeu i na Guida i els seus convidats durant les Festes de la Mare de Déu de Gràcia 2013

Un altre acte relacionat amb gegants, com a previ de la festa va ser el passat dissabte matí en el “taller de Gegants” que es va fer a l’interior de les Cases Consistorials.

Aquesta mena de taller, ludoteca, ja s’havia fet alguns anys a finals de la dècada dels 90 del passat segle XX i des de l’any passat es torna a preparar i amb prou èxit.

En destacarem diferents coses, en tot cas com a anècdota que serà la segona edició en que s’ha anunciat per a fer a la Plaça Constitució i per culpa del vent, com en la edició 2012, finalment es va fer a l’interior de l’Ajuntament; convertint la sala de plens amb una sala dedicada als gegants.

Els nombrosos participants en la activitat (seria injust dir que sols els més petits, doncs els pares “també s’ho van passar pipa”) van poder confeccionar els plomalls típics de les festes, van poder contemplar la exposició dels gegants de Menorca en miniatura i fins i tot, entre altres activitats, es van poder retractar en el plafó en que es troben en Tomeu i na Guida i en que en el lloc del cap dels gegants hi falta la cara per que des de darrera cada un hi posi la seva per a la fotografia.

En aquest mateix medi anirem informant de les diferents activitats que es vagin desarrollant i com no, dels actes principals que arriben el proper dia 6 amb el pregó de festes.

Podreu trobar més fotografies en el nostre perfil de facebook: gegants de mao, menorca , els vídeos al nostre canal de Youtube www.youtube.com/gegantsmao i tota la informació sobre els gegants a www.gegantsmao.menorca.es .


Viewing all articles
Browse latest Browse all 13087

Trending Articles



<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>