PROGRAMARI. HISTÒRIA DE L’ART. 2N DE BATXILLERAT.
CONTINGUTS i TEMPORALITZACIÓ
PRIMERA AVALUACIÓ: 0. La història de l'Art. Conceptes i mètode. 1.- L’art a la Prehistòria, Mesopotàmia i l’antic Egipte 2.- Grècia 3.- Roma 4.- L’art paleocristià, bizantí i preromànic 5.- L’art hispanomusulmà 6.- L’art romànic: Espanya i França
SEGONA AVALUACIÓ: 7.- L’art gòtic: Espanya i França 8.- El Renaixement 9.- El Barroc
TERCERA AVALUACIÓ: 10.- Goya 11.- L'arquitectura dels segles XIX i XX. 12.- Pintura del segle XIX: Classicisme, Romanticisme, Realisme, Impressionisme i Postimpressionisme 13.- Les avantguardes històriques: del Fauvisme al Surrealisme 14.- Les arts plàstiques després del 45
MATERIALS
-Llibre de text “Història d el'art” de J. Maroto de l'editorial Casals.
-Llibres específics. Revistes. Articles de premsa. Documentals i pel•lícules. Mitjans de comunicació; diaris, ràdio, televisió. Internet. Diccionaris específics d'Història de l'art.
SORTIDES
Durant el curs escolar, es podran dur a terme.
- Una sortida dins el municipi: patrimoni artístic, museu i galeries d'art
- Visita a Palma; art gòtic, modernisme i contemporani.
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ
La nota serà la mitjana de les proves escrites un 95% i d'activitats un 5 % Per aprovar les avaluacions cal fer totes les activitats i totes les proves escrites han de tenir com a mínim un 4 i no deixar cap pregunta en blanc. Es farà un examen final de presentació obligatòria que seguirà el model de selectivitat; vocabulari, comentari i desenvolupament d’un tema i suposarà una prova escrita més.
Es valorarà a més de l’interès i l’actitud, la realització de totes les activitats per a arrodonir la nota al final de cada avaluació i al final de curs Es valoraran els coneixements, l’expressió escrita i la presentació dels treballs de comentaris d’obres d’art, la presentació, ortografia (es pot baixar fins un punt per 10 faltes d’ortografia), vocabulari i ordre, la informació més general i les qüestions més concretes com dates, personatges . Les errades conceptuals greus baixaran la nota
En el cas de que l´ alumne no es pugui presentar a una prova, podrà fer la prova un altre dia presentat la sol·licitud corresponent. En el cas de no presentar-se a una prova per segona vegada podrà recuperar els objectius de la prova en la següent prova. En el cas de que un alumne copií, traurà un 0.
CRITERIS DE RECUPERACIÓ
En setembre es podran recuperar els objectius suspesos mitjançant una prova escrita (100%)